LOADING

Blog

Nieuws, ontwikkelingen en tips

  • Alles
  • Feitje van de week
  • Informatie
  • nieuws
  • Termen
  • Tips

SSL – Secure Sockets Layer

Om betrouwbaar over te komen heeft iedere webshop en website een SSL certificaat nodig. SSL staat voor Secure Sockets Layer en regelt voor het slotje bovenin bij de browser. Als deze goed ingesteld is kom je niet alleen betrouwbaarder over voor bezoekers, maar ook word je door een zoekmachine herkent als betrouwbaarder en kom je […]

UX – User eXperience

De term UX word steeds vaker gebruikt. De term User Experience staat voor de gebruikersvaring. Deze manier van het vormgeven van een website maakt gebruik van veel onderzoek. Voor een UX is er veel onderzoek gedaan om het pad dat een bezoeker afgaat op je website te optimaliseren

UI – User Interface

UI staat voor User Interface en is een term die steeds vaker gebruikt word. Maar wat houd dit in? Een website die UI ontworpen is is zo gebruikersvriendelijk ontworpen. Dit zodat de bezoeker het meest optimale uit zijn bezoek kan halen. Deze ontwerpen zijn vaak ergonomisch en strak met veel consequentie zodat ze snel duidelijk […]

Keyword

Om er voor te zorgen dat je goed gevonden word moet iedere website pagina over een apart keyword beschikken. Maar wat houdt dit in? Een Keyword is een zoekwoord of zoekterm die in de tekst verwerkt is om zo er voor te zorgen dat je op deze termen gevonden wordt.

Conversie

Heeft je website conversie? Conversie betekend dat een bezoeker van je website een bepaalde actie onderneemt. Dit kan zijn dat ze een product kopen. Informatie achter laat of een offerte aanvraagt, maar ook kan het zijn dat ze een brochure downloaden van je website. Ook bekijken wat je adres is om in je winkel langs […]

E-commerce

Bij E-commerce word vaak alleen aan webshops gedacht, maar deze term is veel breder inzetbaar. De nederlands vertaling hiervoor is elektronische bedrijfsvoering. Behalve webshops die fysieke producten verkopen. Staat E-Commerce ook voor alles wat via het computernetenwerk verhandeld wordt.

Hosting

Hosting is iets dat je vaak hoort als je een website wil laten maken. Maar wat houd dit precies in. Hosting is het beheren van een veilige plek om bestanden te plaatsen. Deze ruimte bevind zit op een server waar je met de juiste gegevens op ieder moment bij kan komen. Vaak word deze gebruikt […]

USP – Unique Selling Point

USP is een term die vaak gebruikt word, maar wat betekend dit? USP is de afgekorte term van Unique Selling Point. Dit staat voor de eigenschappen uniek zijn aan jou onderneming. Ieder unique selling point is een reden waarom klanten bij jou komen.

Merkattitude

Wat is de merkattitude van jouw onderneming? Over deze vraag moeten veel ondernemers even goed nadenken. Want wat is het dat er gevraagd wordt. Merkattitude is de houding van je merk naar buiten toe. Dit is een belangrijk aspect voor klanten. De houding die je met je merk achterlaat zorgt voor de indruk die je […]

Content

Wat moet de content worden? Is een vraag die voor het ontwerpen en ontwikkelen van belang is. Maar wat word hiermee bedoeld. De content is belangrijk voor het vormgeven van o.a. een advertentie, folder en website. De content is de inhoud van het promotie middel. Denk hierbij aan de tekst en afbeeldingen.

CMS – Content Management System

Veel websites worden ontwikkeld met een CMS erbij. Maar wat houd dit precies in. CMS staat voor Content Management System. Als een website beschikt over een CMS dan kan je zelf door in te loggen op je website wijzigingen aanbrengen.

Analytics

Analytics word veel gebuikt om een website te verbeteren. Maar hoe komt men aan deze informatie? Er zijn verscheidene applicaties die de benodigde gegevens voor je website verzamelen. Deze applicaties maken gebruik van de cookies op een website. Veel verzamelen cookies. Vanuit deze analytics kan je fouten uit je website halen en zien welke pagina […]

1 Nieuwe weergave – Facebook

Je hebt 1 nieuwe weergave! Als je een bedrijfspagina op facebook hebt krijg je deze melding vaak. Maar wat houd dit in? Wat is de toegevoegde waarde van deze melding. Deze melding van facebook betekend dat er iemand op je pagina gekeken heeft. Echter heeft deze bezoeker geen handeling uitgevoerd. Als je deze melding met [...]

SEA – Search Engine Advertising

De term SEA heb je vast al eens voorbij horen komen. Maar wat betekend deze term? SEA staat voor Search Enging Advertising. Als je SEA voor je bedrijf toepast betaal je ervoor om bovenin de zoekresultaten terecht te komen. Deze zoekresultaten worden weergegeven met de tekst advertentie in het groen erbij.

Wist je dat de ervaring van je website bezoeker meetelt in je ranking op google?

#9 Feitje van de week 2019 Natuurlijk weet je dat het belangrijk is dat de bezoeker van je website alles makkelijk kan vinden. Maar wist je ook dat google een algoritme heeft uitgevonden om bij te houden wat deze ervaring is?   Doormiddel van te meten hoelang iemand op je website is en hoe vaak [...]

Wist je dat in 2019 doorlinken op je website nog belangrijker is geworden voor je ranking in google?

#8 Feitje van de week 2019 Om hoog in de zoekresultaten te komen moet je de teksten van je website optimaliseren. Echter zijn er meer punten waar je rekening mee moet houden om de vindbaarheid van je website te promoten. Zo moet een pagina afbeeldingen bevatten in de body* en deze moet een alt-tekst** bevatten [...]

Wist je dat je voor een pakkende promotie verder dan een maand vooruit moet kijken?

#7 Feitje van de week 2019 Wil je veel bezig met je promotie? Maar levert het jou veel stress op? Zorg ervoor dat je promotie goed aanslaat en denk hier goed over na. Trek voor de promotie van je onderneming een jaarplan uit. Je begint met een doel op te stellen. Dit kan een verhoogde [...]

Wist je dat door trouw te blijven aan de authentieke merkverhaal je promotie sterker staat?

#6 Feitje van de week 2019 De bedrijven markt is groot. Daarom moet jij weten op te vallen door je unieke punten, want jouw bedrijf is uniek. Of je nou bekend staat als het bedrijf met de meeste kennis of met de snelle service? Zorg ervoor dan dat je hiermee communiceert.   Ondanks dat je [...]

Wist je dat strategie de basis is voor een populaire social mediapagina?

#5 Feitje van de week 2019 Social media is een goed promotiemiddel hoe groot je bedrijf nou ook is. Om via social media succes te boeken is het belangrijk dat je een goed plan trekt voor wat je gaat plaatsen.   Stel voor jezelf een doel op. Wat wil je met je pagina communiceren? Doe [...]

Wist je dat facebook meer dan 2 miljard gebruikers heeft? Dit is meer dan 1/4e van de wereldbevolking?

#4 Feitje van de week 2019 Nog niet overal in de wereld is het internet zo makkelijk toegankelijk als hier in Nederland, maar toch kan je via facebook alleen al 2 miljard gebruikers benaderen. Dit geeft veel mogelijkheden voor de promotie van je onderneming via facebook.  Ondanks dat dit nog niet eens de helft van [...]

Wist je dat 96% van de Nederlanders via social media te vinden is?

#3 Feitje van de week 2019 Social media is de afgelopen 10 jaar steeds populairder geworden. Het is een makkelijke manier om in contact te blijven met familie en vrienden die verder weg wonen. Daarom is het ook niet verrassend dat groot en deels van de Nederlanders op social media te vinden is. Van die [...]

Wist je dat door Google Analytics te instaleren je veel informatie ontvangt over je website bezoekers?

#2 Feitje van de week 2019 Er zijn veel tools om de populariteit van je website bij te houden. Met google Analytics kan je gratis en accuraat bijna alle informatie over je bezoekers in beeld krijgen. Door deze eenvoudige tool te koppelen aan je website krijg je vele inzichten. Zo kan je zien welke browser [...]

Weet je dat het instellen van een meta-titel op je website van belang is voor de vindbaarheid?

#1 Feitje van de week 2019 Als je op google zoekt naar informatie krijg je per resultaat 3 dingen te zien. De titel, de link en een omschrijving. Wat hier wordt weergegevens worden de meta-titel, meta-url en meta-omschrijving genoemd. De resultaten in google wordt voorbijgegaan zoals je in een winkels in een winkelstraat bezoekt. De [...]

Belang van een SSL-Link

Wat is een SSL-link? Om je website een SSL-link te geven moet er een SSL Certificaat worden aangevraagd. Een SSL Certificaat zorgt ervoor dat uw klanten te zien krijgen dat uw website betrouwbaar is. Dit wordt vaak in webbrowsers weergegeven met een groen slotje naast de domeinnaam. Dit zorgt voor een betrouwbare uitstraling. Behalve dit zorgt [...]

Je kunt je bedrijf social media laten regelen!

#18 Feitje van de week 2018

Pakkende slogans werken het beste

#17 Feitje van de week 2018

Van de mensen betaald 83% liever door hun e-mailadres in te vullen dan te delen op sociale media

#16 Feitje van de week 2018

Berichten met video’s genereren 3 keer zoveel inkomende links dan gewone tekstberichten

#15 Feitje van de week 2018

100 miljoen uren aan video’s worden er per dag op facebook bekeken

#14 Feitje van de week 2018

Mannen zien aanbiedingen minder snel dan vrouwen

#13 Feitje van de week 2018 Vrouwen zijn meer ervaren shoppers, schrijft Scrafton. Dat is een feit. Ze hebben geleerd om snel en efficiënt te winkelen, en identificeren producten en merken vaak op de automatische piloot. Mannen zijn minder ervaren en moeten meer opletten bij het shoppen: goed zoeken naar producten en merken. Ze winkelen [...]

Jong geleerd…

#12 Feitje van de week 2018 Je kunt je klanten beter te vroeg dan te laat bereiken. Bovendien hoe langer je klanten van je bedrijf af weten. Hoe vertrouwder het voor je klanten aan voelt om bij jou hun aankoop te doen.

We zijn actief op Facebook

#11 Feitje van de week 2018 We zijn actief op facebook Iedere minuut worden er4,166, 667 nieuwe likes gegeven, worden er 136.000 foto’s geüpload, 293.000 statussen geüpdatet, 510 berichten gepost en dit is alleen nog maar op Facebook.

De eerste mobiele advertentie werd in 2000 al verstuurd via de sms

#10 Feitje van de week 2018

Kwalitatieve content verhoogt engagement en merkloyaliteit

#9 Feitje van de week 2018

Artikelen met afbeeldingen krijgen 94% meer weergaven

#8 Feitje van de week 2018

Per euro genereerd content marketing ongeveer 3 keer zo veel leads als traditionele marketing

#7 Feitje van de week 2018

80% van de gebruikers geeft aan om het liefst via facebook in contact te staan met merken

#6 Feitje van de week 2018

Consumenten die e-mail marketing ontvangen geven 83% meer online uit

#5 Feitje van de week 2018

90% van de informatie die we op ons nemen is visueel

#4 Feitje van de week 2018

90% van de mensen baseert zijn keuze op aanbevelingen van vrienden

#3 Feitje van de week 2018

Interessante content is een van de 3 belangrijkste redenen voor mensen om iemand te volgen op social media.

#2 Feitje van de week 2018

Bedrijven met een actieve blog zien hun leads met meer dan 97% stijgen!

#1 Feitje van de week 2018

Hoe word uw content verwerk?

Hoe word uw content verwerk?   U heeft er vast wel een over na gedacht hoe uw contact over komt bij uw klanten? Maar klopt uw gedachten gang wel? Of word uw content juist het tegenovergestelde opgevat? Bekijk hier op welke wijze u het beste uw doelgroep kan aanspreken?   Tekst Bent u op zoek [...]

6 redenen waarom je website mobiel moet werken

Zoekmachine vriendelijker Om hoog in de lijst van zoekmachines te kunnen staan, word er gekeken naar mobiel vriendelijkheid. Dit omdat de groei van mobiel gebruik door blijft gaan. Met een website die op mobiel goed werkt word je door zoekmachines zoals google op een hogere plek geplaatst. Dit doen ze om het zoekgemak van de [...]